به گزارش خبرگزاری عصر کشاورزی، سه سال پس از نمایش نسخه کانسپت، هیوندای سرانجام نسخه تولیدی سدان الکتریکی پرقدرت خود را معرفی کرد. آیونیک ۶ N که قرار است اولین نمایش عمومی خود را در فستیوال سرعت گودوود تجربه کند، بسیاری از ویژگیهای جذاب کانسپت RN۲۲e را به واقعیت تبدیل کرده است. این سدان الکتریکی پرقدرت که از برادرش، آیونیک ۵ N، الهام گرفته، مملو از ویژگیهایی است که مستقیماً برای علاقهمندان به رانندگی طراحی شدهاند. آیونیک ۶ N بر پایه مدل فیسلیفت شده اخیر ساخته شده و چراغهای بحثبرانگیز سدان اصلی را کنار گذاشته و بهجای آن از چراغهای باریک و دوقسمتی استفاده کرده است.
به نقل از پدال، تیم هیوندای تلاش زیادی کرده تا این مدل با نشان N، ظاهری تهاجمی و شایسته داشته باشد. تغییرات از نمای جلویی آغاز شده، جایی که سپر کاملاً بازطراحی شده و حالا ورودیهای هوای بزرگ و اسپلیتر برجستهای دارد. رکابهای کناری مشکی جدید، نمای عقب بازطراحیشده با سپر جدید و برای اولین بار در محصولات N، یک باله عقب دم قو اضافه شده است. گلگیرها پهنتر شدهاند تا ظاهر جسورانهتر شود و رنگ جدید آبی پرفورمنس مرواریدی به لیست رنگها اضافه شده است.
همانطور که انتظار میرفت، قوای محرکه آیونیک ۶ N تقریباً مشابه آیونیک ۵ N است. این یعنی باتری ۸۴ کیلووات ساعتی که به موتور جلویی با ۲۲۳ اسب بخار و موتور عقبی با ۴۰۰ اسب بخار انرژی میدهد. درمجموع، آیونیک ۶ N قدرت ۶۱۰ اسب بخاری دارد که با فعالسازی حالت N Grin Boost به ۶۵۰ اسب بخار میرسد. این سدان پرقدرت در ۳٫۲ ثانیه به صد کیلومتر در ساعت میرسد (۰.۲ ثانیه سریعتر از آیونیک ۵ N) و تا سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت به شتابگیری ادامه میدهد. آیونیک ۶ N به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، از شارژ سریع DC تا ۳۵۰ کیلووات پشتیبانی میکند و باتری را در ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد میرساند.
مانند دیگر محصولات N، مجموعهای گسترده از ویژگیها و تنظیمات برای بهبود تجربه رانندگی ارائه شده است. این شامل سیستم بهبودیافته N Active Sound+ با سه پروفایل صوتی قابلتنظیم و نسخه ارتقاءیافته از سیستم فوقالعاده N e-Shift (شبیهساز گیربکس دوکلاچه) آیونیک ۵ است. همچنین ویژگیهای جدیدی مانند N Drift Optimizer برای بهینهسازی دریفت، N Battery برای آمادهسازی باتری برای رانندگی پرقدرت و N Torque Distribution با ۱۱ سطح قابلتنظیم برای توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب وجود دارد.
ویژگی انحصاری آیونیک ۶ N، سیستم N Ambient Shift Light است که از نورپردازی داخلی قابلتنظیم برای نمایش بصری نقاط دقیق تعویض دنده برای عملکرد بهینه استفاده میکند. این یعنی رنگ و شدت نورها با تعویض دنده توسط راننده تغییر میکند. مهندسان هیوندای همچنین هندسه سیستم تعلیق آیونیک ۶ را هم بازطراحی کردهاند. لاستیکهای اختصاصی پیرلی P Zero ۵ با ابعاد ۲۷۵/۳۵ R۲۰ نیز بهصورت استاندارد برای حداکثر چسبندگی ارائه شدهاند. در داخل، تغییرات با پدالهای جدید، فرمان اختصاصی N و صندلیهای اسپرت N ادامه دارد. هیوندای هنوز قیمت یا شعاع حرکتی این مدل را اعلام نکرده است.
۲۲۷۳۲۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰