امروز: 8 آذر 1401 ساعت: 11:35

هشدار دانشمندان: یک میلیارد نفر در سال ۲۰۷۰ در گرمای شدید زندگی خواهند کرد

عصر کشاورزی: نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که ممکن است در بدترین حالت تا ۵۰ سال دیگر بیش از سه میلیارد نفر از ساکنان کره زمین مجبور به زندگی در آب و هوای بسیار گرم شوند.

دانشمندان در پژوهشی که روز دوشنبه در هفته نامه «مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا» (PNAS) منتشر شده است پیش بینی کرده اند که در بدترین حالت ممکن یک سوم جمعیت کره زمین در سال ۲۰۷۰ میلادی در مناطقی با آب و هوای بسیار گرم زندگی خواهند کرد. به گفته محققان در صورت عدم کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای میانگین دمای هوا در بسیاری از نقاط کره زمین به ۲۹ درجه سانتیگراد یا بیشتر از آن خواهد رسید.

پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیده اند که حتی در خوش بینانه ترین حالت هم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۷۰ مجبور به زندگی در آب و هوای بسیار گرم خواهند شد. این امر به این معنا است که آنها دیگر از نظر اقلیمی در شرایطی که بشر طی شش هزار سال گذشته تجربه کرده است زندگی نخواهند کرد.

محققان در این پژوهش به جای بررسی جنبه های فیزیکی یا اقتصادی پدیده تغییرات آب و هوایی، تاثیر آن بر عادت های انسان را مدنظر قرار داده اند. به گفته آنها اکثر انسان ها در طول تاریخ در مناطقی زندگی کرده اند که میانگین دمای هوای آن بین شش تا ۲۸ درجه سانتیگراد بوده است. دمای زیر ۲۸ درجه سانتیگراد برای سلامت انسان و تامین خوراک او مناسب ارزیابی می شود.

فراخوان

بی تعارف و تکلــف، مثل همین متن کوتاهی کــه می‌بینید. ما منتظریم تا نوشــته‌هایتان درباره مســائل روزمره، مشکلات و دغدغه‌هایتان را برای ما ارســال کنید. اگر اهل طنز و کاریکاتور و طراحی هم هستید جایتان اینجا محفوظ است. متن یا طرح‌تان که آماده شد یک تماس با شماره ۰۹۱۶۹۰۸۱۷۰۰ بگیرید تا برای رساندنش به ما، راهنمایی‌تان کنیم.