به گزارش عصر کشاورزی، پییر ویرون متولد ۱۹۰۳ در برک، یک دانشجوی مهندسی بود که علاقه شدیدی به موتوراسپرت پیدا کرد. درک فنی و مهارتهای رانندگی او، اتوره بوگاتی را تحت تأثیر قرار داد. این موضوع منجر به استخدام رسمی او در سال ۱۹۳۲ بهعنوان راننده آزمایشی و راننده مسابقهای نیمهوقت شد.
ویرون بهعنوان پیوندی حیاتی بین تجربه عملی در مسابقات و توسعه فنی عمل میکرد. پییر ویرون فعالانه در بهینهسازی خودروهای مسابقهای بوگاتی در مولشایم دخالت داشت.
دستاوردهای مسابقهای
- ۱۹۳۰: پیروزی در کلاس ۱۵۰۰ سی سی در جایزه بزرگ ژنو.
- ۱۹۳۳: پیروزی در مسابقه آووس.
- ۱۹۳۹: مهمترین دستاورد او پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز همراه با «ژان پیر ویمیل» توسط بوگاتی Type 57C بود. این پیروزی آخرین مسابقه لمانز قبل از جنگ جهانی دوم بود.
پس از جنگ، ویرون به تدریج از موتوراسپرت کنارهگیری کرد، اما همچنان با بوگاتی در ارتباط بود و در مسائل فنی این شرکت دخالت داشت.
دلیل انتخاب نام بوگاتی ویرون
در اوایل دهه ۲۰۰۰، زمانی که بوگاتی توسعه خودرویی جدید و پیشگامانه را آغاز کرد، تیم سازنده به رهبری «فردیناند پیئش» تصمیم گرفت آن را به افتخار پییر ویرون نامگذاری کند.
بوگاتی ویرون ۱۶.۴ به گونهای طراحی شده بود که با موتور ۱۶ سیلندر W16، چهار توربوشارژر، قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتربرساعت (اولین خودروی تولیدی که به این رکورد دست یافت) استانداردها را جابهجا کند. نام ویرون برای بزرگداشت این دستاورد فنی عظیم و ادای احترام به میراث غنی بوگاتی و افرادی که در ثبت آن نقش داشتند، انتخاب شد.
۲۲۷۳۲۳
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰