کد خبر : 189551
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1404 - 15:54

فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

چین، پیشتاز جهانی خودروهای برقی، حالا با بحران بقای برندها روبرو است. در حالی که صدها شرکت برای تصاحب سهمی از بازار رقابتی این کشور به میدان آمدند، تنها انگشت‌شماری از آن‌ها شانس ماندگاری تا پایان دهه را دارند.

فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

امیرمسعود عابدین: رونق خودروهای برقی در چین، چشم‌انداز جهانی صنعت خودرو را دگرگون کرده است؛ اما هر بازیگری در این میدان، برای بقا ساخته نشده است. در حالی که خودروسازی چین به یک صنعت قدرتمند تبدیل شده، اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تنها بخش کوچکی از خودروسازان برقی این کشور ممکن است در سال‌های آینده دوام بیاورند. با صدها استارتاپ که تاکنون از بین رفته‌اند و روند تثبیت در حال افزایش است، بازار خودروهای برقی چین در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد.

صنعت در آستانه تثبیت 

فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

در سال ۲۰۱۸، تخمین زده می‌شد که بیش از ۵۰۰ شرکت در چین در حال توسعه و برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهای انرژی جدید (NEV) بودند. بسیاری از این شرکت‌ها هرگز به مرحله تولید نرسیدند و به سرعت ورشکست شدند. تا سال ۲۰۲۴، مشخص شد که ۱۲۹ شرکت در چین، خودروهای NEV را به فروش می‌رسانده‌اند.

به گفته شرکت AlixPartners، احتمالا تنها ۱۵ مورد از این شرکت‌ها تا سال ۲۰۳۰ از نظر مالی پایدار باقی بمانند. این ۱۵ برند می‌توانند تقریباً ۷۵ درصد از کل بازار خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی چین را به خود اختصاص دهند. برخی از آنها قبلاً به سودآوری کامل سالانه نیز دست یافته‌اند.

رقابت شدید و نوآوری سریع

فقط برترین‌ها زنده می‌مانند / تیغ رقابت روی گلوی خودروسازان چینی

چین یکی از رقابتی‌ترین بازارهای خودروهای انرژی جدید در جهان است. این بازار در حال تجربه یک جنگ قیمتی شدید است. سرعت نوآوری سریع آن به طور مداوم توسط نیروهای جدید بازتعریف می‌شود. چنین محیطی، پیشرفت‌های چشمگیری را در فناوری و بهره‌وری هزینه به همراه دارد، اما کسب سود پایدار را برای بسیاری از کسب‌وکارها دشوار می‌سازد.

بیشتر بخوانید  خودروی لوکس آمریکایی در آلمان / صفر تا ۱۰۰ در زیر ۲ ثانیه

در ماه مارس تنها سه برند برقی در چین به سودآوری دست یافته‌اند: بی‌وای‌دی (BYD)، لی آتو (Li Auto) و گروه سرس (Seres Group) شامل برندهای سرس، آیتو و لندیان می‌شود. برخی دیگر از شرکت‌های داخلی نیز در حال نزدیک شدن به سودآوری هستند، از جمله زیکر (Zeekr)، اکس‌پنگ (Xpeng)، و لیپ‌موتور (Leapmotor).

منبع: carscoops

۵۸۳۲۲

حتما بخوانید : راز تصمیم گیری بهتر افراد باهوش چیست؟
امروز خبری منتشر نشده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.