کد خبر : 82457
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1404 - 11:02

تاثیر تبلیغات بر هله‌هوله خوری کودکان

تاثیر تبلیغات بر هله‌هوله خوری کودکان

کودکان پس از مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها بیشتر خوراکی می‌خورند.

۱۱:۰۲ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

عصر کشاورزی – نتایج تحقیق جدیدی که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، نشان می‌دهد فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند. این تحقیق نشان می‌دهد تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و پادکست‌ها، به افزایش مصرف کالری منجر می‌شوند.

این یافته نگران‌کننده تأثیر گسترده تبلیغات خوراکی ناسالم بر عادات غذایی کودکان را نشان می‌دهد. این تحقیق هنوز در مجله‌ای علمی منتشر نشده اما نتایج اولیه آن بر لزوم اعمال مقررات سختگیرانه‌تر درباره تبلیغات هله‌هوله‌ها برای کودکان تأکید دارد.

این تحقیق شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود. تحلیل‌ها نشان دادند بعد از مشاهده تبلیغات HFSS، کودکان بیشتر میان‌وعده (۵۸.۴ کالری اضافی)، بیشتر ناهار (۷۲.۵ کالری اضافی) و درکل بیشتر غذا می‌خوردند. کودکانی که شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، نیز «واکنش‌پذیری بیشتری» به تبلیغات غذا نشان دادند.

 

منبع: دیجیاتو

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.